** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Normaal dak'

Bij een constructie met een normaal (glad)dak zijn er geen dakrailingen, rails of bevestigingspunten. M.a.w. er zijn geen voorzieningen op het dak voor het monteren van de dakdragers. De dakdragers worden dan meestal middels een klemsysteem om de dakrand in de deuropening bevestigd.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Regengoot'

Auto's met een regengoot dakconstructie, zijn auto's waarbij aan de zijkant van het dak een gootje is gemaakt. Dit gootje is bedoeld voor de regenafvoer, maar kan ook gebruikt worden om een dakdragersysteem aan te bevestigen. Deze dakconstructie werd veel toegepast bij auto's uit de jaren '70, '80 en '90 en veel bestel-/personenbusjes.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Dakrailing'

Bij dakdragers voor auto's met dakrailingen, staan de railingen op het dak van de auto. De railingen zijn op slechts enkele punten met het dak verbonden en tussen het dak van de auto en de railingen bevindt zich een open ruimte. Hierdoor is het mogelijk om met een hand om de railing heen te pakken.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Geïntegreerde rails'

Deze dakconstructie wordt ook wel flush rails genoemd. Bij dit type railingen zijn er in de lengte richting van de auto 2 rails op het dak gemonteerd. Deze rails zijn op de linker- en rechterkant van het dak gepositioneerd. Bij de geïntegreerde rails zijn de dakrailingen over de gehele lengte met het dak van de auto verbonden en steken meestal 2 tot 3 cm uit ten op zicht van het dak. Tussen het dak en de railingen bevindt zich geen ruimte.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Geintegreerde rails (met uitneembare klepjes)'

Deze dakconstructie wordt ook wel flush rails genoemd. Bij dit type railingen zijn er in de lengte richting van de auto 2 rails op het dak gemonteerd. Deze rails zijn op de linker- en rechterkant van het dak gepositioneerd. Bij de geïntegreerde rails zijn de dakrailingen over de gehele lengte met het dak van de auto verbonden en steken meestal 2 tot 3 cm uit ten op zicht van het dak. Tussen het dak en de railingen bevindt zich geen ruimte. In de rails bevinden zicht echter klepjes met daaronder vaste bevestigingspunten. De klepjes uitneembaar (niet scharnierbaar).
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'T-profiel'

Auto's met t-profiel constructie , is er een gleuf in het dak, waarin de bevestiging van de dakdragers geschoven kan worden. Soms is de gleuf geheel in het dak verwerkt, maar het kan ook zijn dat er op het dak een rail is geplaatst waarin een gleuf geïntegreerd is.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Vaste bevestigingspunten'

Deze dakconstructie wordt ook wel fixpoints genoemd. Hierbij zijn op/in het dak voorbereidingen gemaakt (bijv. schroefdraad) waaraan de dragers bevestigd kunnen worden. Vaak zijn deze bevestigingspunten onder kleine kunststof klepjes of schuifjes weggewerkt.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de bevestigingspunten van de auto. Het komt voor dat de bevestigingspunten op/in het dak van de auto zodanig verroest/vervuild zijn, dat het bevestigen van de dakdragers niet of nauwelijks mogelijk is. U dient er zelf zorg voor te dragen dat de bevestigingspunten in het dak goed te gebruiken zijn. Wij adviseren u eventueel de dealer of uw garagebedrijf te raadplegen, wellicht dat zij u kunnen helpen.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Vaste bevestigingspunten'

Deze dakconstructie wordt ook wel fixpoints genoemd. Hierbij zijn op/in het dak voorbereidingen gemaakt (bijv. schroefdraad) waaraan de dragers bevestigd kunnen worden. Vaak zijn deze bevestigingspunten onder kleine kunststof klepjes of schuifjes weggewerkt.
Let op: bij dit type zijn de klepjes waarmee de bevestigingspunten zijn weggewerkt, scharnierbaar en dus niet uitneembaar.
Controleer de bevestigingspunten van de auto. Het komt voor dat de bevestigingspunten op/in het dak van de auto zodanig verroest/vervuild zijn, dat het bevestigen van de dakdragers niet of nauwelijks mogelijk is. U dient er zelf zorg voor te dragen dat de bevestigingspunten in het dak goed te gebruiken zijn. Wij adviseren u eventueel de dealer of uw garagebedrijf te raadplegen, wellicht dat zij u kunnen helpen.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Normaal dak'

Bij een constructie met een normaal (glad)dak zijn er geen dakrailingen, rails of bevestigingspunten. M.a.w. er zijn geen voorzieningen op het dak voor het monteren van de dakdragers. De dakdragers worden dan meestal middels een klemsysteem om de dakrand in de deuropening bevestigd.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Normaal dak'

Bij een constructie met een normaal (glad)dak zijn er geen dakrailingen, rails of bevestigingspunten. M.a.w. er zijn geen voorzieningen op het dak voor het monteren van de dakdragers. De dakdragers worden dan meestal middels een klemsysteem om de dakrand in de deuropening bevestigd.
Let op: de afbeelding aan de rechterzijde is slechts een voorbeeld.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Normaal dak'

Bij een constructie met een normaal (glad)dak zijn er geen dakrailingen, rails of bevestigingspunten. M.a.w. er zijn geen voorzieningen op het dak voor het monteren van de dakdragers. De dakdragers worden dan meestal middels een klemsysteem om de dakrand in de deuropening bevestigd.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Regengoot'

Auto's met een regengoot dakconstructie, zijn auto's waarbij aan de zijkant van het dak een gootje is gemaakt. Dit gootje is bedoeld voor de regenafvoer, maar kan ook gebruikt worden om een dakdragersysteem aan te bevestigen. Deze dakconstructie werd veel toegepast bij auto's uit de jaren '70, '80 en '90 en veel bestel-/personenbusjes.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Vaste bevestigingspunten'

Deze dakconstructie wordt ook wel fixpoints genoemd. Hierbij zijn op/in het dak voorbereidingen gemaakt (bijv. schroefdraad) waaraan de dragers bevestigd kunnen worden. Vaak zijn deze bevestigingspunten onder kleine kunststof klepjes of schuifjes weggewerkt.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de bevestigingspunten van de auto. Het komt voor dat de bevestigingspunten op/in het dak van de auto zodanig verroest/vervuild zijn, dat het bevestigen van de dakdragers niet of nauwelijks mogelijk is. U dient er zelf zorg voor te dragen dat de bevestigingspunten in het dak goed te gebruiken zijn. Wij adviseren u eventueel de dealer of uw garagebedrijf te raadplegen, wellicht dat zij u kunnen helpen.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Sorry, maar op dit moment zijn er geen dakdragers die bij uw auto passen. We konden geen dakdragersysteem voor uw auto vinden. Reden hiervoor is:
- - er geen veilige plek is om een dakdrager op het dak of de railing van uw auto te bevestigen
- - uw auto een nieuw model betreft waarvoor nog een dakdragersysteem ontwikkeld moet worden
- - de fabrikant niet langer een dakdragersysteem voor uw auto produceert
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Normaal dak'

Bij een constructie met een normaal (glad)dak zijn er geen dakrailingen, rails of bevestigingspunten. M.a.w. er zijn geen voorzieningen op het dak voor het monteren van de dakdragers. De dakdragers worden dan meestal middels een klemsysteem om de dakrand in de deuropening bevestigd.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Sorry, maar op dit moment zijn er geen dakdragers die bij uw auto passen. We konden geen dakdragersysteem voor uw auto vinden. Reden hiervoor is:
- - er geen veilige plek is om een dakdrager op het dak of de railing van uw auto te bevestigen
- - uw auto een nieuw model betreft waarvoor nog een dakdragersysteem ontwikkeld moet worden
- - de fabrikant niet langer een dakdragersysteem voor uw auto produceert
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Sorry, maar op dit moment zijn er geen dakdragers die bij uw auto passen. We konden geen dakdragersysteem voor uw auto vinden. Reden hiervoor is:
- - er geen veilige plek is om een dakdrager op het dak of de railing van uw auto te bevestigen
- - uw auto een nieuw model betreft waarvoor nog een dakdragersysteem ontwikkeld moet worden
- - de fabrikant niet langer een dakdragersysteem voor uw auto produceert
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Sorry, maar op dit moment zijn er geen dakdragers die bij uw auto passen. We konden geen dakdragersysteem voor uw auto vinden. Reden hiervoor is:
- - er geen veilige plek is om een dakdrager op het dak of de railing van uw auto te bevestigen
- - uw auto een nieuw model betreft waarvoor nog een dakdragersysteem ontwikkeld moet worden
- - de fabrikant niet langer een dakdragersysteem voor uw auto produceert
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Sorry, maar op dit moment zijn er geen dakdragers die bij uw auto passen. We konden geen dakdragersysteem voor uw auto vinden. Reden hiervoor is:
- - er geen veilige plek is om een dakdrager op het dak of de railing van uw auto te bevestigen
- - uw auto een nieuw model betreft waarvoor nog een dakdragersysteem ontwikkeld moet worden
- - de fabrikant niet langer een dakdragersysteem voor uw auto produceert
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Vaste bevestigingspunten'

Deze dakconstructie wordt ook wel fixpoints genoemd. Hierbij zijn op/in het dak voorbereidingen gemaakt (bijv. schroefdraad) waaraan de dragers bevestigd kunnen worden. Vaak zijn deze bevestigingspunten onder kleine kunststof klepjes of schuifjes weggewerkt.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de bevestigingspunten van de auto. Het komt voor dat de bevestigingspunten op/in het dak van de auto zodanig verroest/vervuild zijn, dat het bevestigen van de dakdragers niet of nauwelijks mogelijk is. U dient er zelf zorg voor te dragen dat de bevestigingspunten in het dak goed te gebruiken zijn. Wij adviseren u eventueel de dealer of uw garagebedrijf te raadplegen, wellicht dat zij u kunnen helpen.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!

Deze dakconstructie wordt ook wel fixpoints genoemd. Hierbij zijn op/in het dak voorbereidingen gemaakt (bijv. schroefdraad) waaraan de dragers bevestigd kunnen worden. Vaak zijn deze bevestigingspunten onder kleine kunststof klepjes of schuifjes weggewerkt.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de bevestigingspunten van de auto. Het komt voor dat de bevestigingspunten op/in het dak van de auto zodanig verroest/vervuild zijn, dat het bevestigen van de dakdragers niet of nauwelijks mogelijk is. U dient er zelf zorg voor te dragen dat de bevestigingspunten in het dak goed te gebruiken zijn. Wij adviseren u eventueel de dealer of uw garagebedrijf te raadplegen, wellicht dat zij u kunnen helpen.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.
** LEES ** deze uitleg zorgvuldig!
Dakconstructie: 'Normaal dak'

Bij een constructie met een normaal (glad)dak zijn er geen dakrailingen, rails of bevestigingspunten. M.a.w. er zijn geen voorzieningen op het dak voor het monteren van de dakdragers. De dakdragers worden dan meestal middels een klemsysteem om de dakrand in de deuropening bevestigd. Belangrijk bij deze uitvoering is dat het achterraam van de auto moet geopend kunnen worden. Indien dit niet het geval is, zijn deze dakdragers niet geschikt.
Let op: de afbeelding is slechts een voorbeeld en niet een werkelijke weergave van de door u ingevoerde auto.
Controleer de maximale dakbelasting van de auto. Raadpleeg hiervoor het instructieboekje van uw auto. Het totale gewicht van de dakdragers (+ 6 kg) + gewicht van de dakkoffer + bagage mag de toegestane dakbelasting van uw auto niet overschrijden.
Indien de ingevoerde autogegevens niet exact overeenkomen met de werkelijke gegevens van uw auto, of u twijfelt over de juistheid van de ingevoerde de gegevens, neem dan eerst contact met ons op.